روابط عمومی

زهرا گندمکار

روابط عمومی

زهرا گندمکار

مدیریت روابط عمومی و مدیریت رسانه

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶ ق.ظ

مدیریت روابط عمومی و مدیریت رسانه 

 مدیریت روابط عمومی و مدیریت رسانه در حوزه ارتباطات سازمانی و بازاریابی هر دو از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. هر دو حوزه به طور جداگانه نقش مهمی در توسعه و حفظ شهرت و اعتبار و مهم تر از همه پویایی سازمان دارند،و با ترکیب هر دو می‌توان به نتایج قوی‌تری دست پیدا کرد. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم بین مدیریت رسانه و مدیریت روابط عمومی اشاره می‌کنیم تا با هر بهتر آشنا شویم.

 

اهداف روابط عمومی و مدیریت رسانه 

  • اهداف روابط عمومی شامل:

ایجاد و حفظ یک تصویر عمومی مثبت برای سازمان یا فرد

ایجاد روابط با ذینفعان کلیدی

مدیریت شهرت

افزایش آگاهی از برند

جلب حمایت و اعتماد

  •  اهداف رسانه شامل:

اطلاع‌رسانی به مردم

آموزش و سرگرمی مخاطبان

بررسی و تفسیر رویدادها

ایجاد یک بستر برای بحث و گفتگو

پاسخگو نگهداشتن قدرتمندان

 

مخاطب روابط عمومی و مدیریت رسانه

مخاطبان هردو بخش متفاوت اند و حهت درک بهتر انها هر کدام را دسته بندی کردیم.

 

  • روابط عمومی:

ذینفعان کلیدی شامل رسانه‌ها، مشتریان، کارکنان، رهبران جامعه، سرمایه‌گذاران و دولت هستند.

روابط عمومی باید با هر یک از این گروه‌ها به روشی متناسب با نیازها و علایق آنها ارتباط برقرار کند.

  • رسانه:

مخاطبان عام هستند و  هر فردی از هر سن، جنسیت، قومیت و... را شامل می ‌شود.

رسانه‌ها باید محتوایی را تولید کنند که برای مخاطبان گسترده جذاب و آموزنده باشد. 

 

 

فعالیت‌های بخش روابط عمومی و رسانه:

  • روابط عمومی:

فعالیت‌های روابط عمومی شامل ایجاد و انتشار اطلاعات مثبت، پاسخگویی به سوالات و نگرانی‌های ذینفعان، مدیریت بحران‌ها و ایجاد روابط با ذینفعان کلیدی است.

برخی از فعالیت‌های خاص روابط عمومی شامل نوشتن و ارسال بیانیه‌های مطبوعاتی، برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی، ایجاد محتوای بازاریابی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، شرکت در رویدادهای صنعت و ایجاد روابط با رهبران فکری است.

  • رسانه:

فعالیت‌های رسانه‌ای شامل جمع‌آوری اخبار، گزارش رویدادها، مصاحبه با افراد، نوشتن مقالات، ویرایش محتوای و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی است.

برخی از فعالیت‌های خاص رسانه‌ای شامل تحقیق، گزارش، مصاحبه، ویرایش، فیلمبرداری، عکاسی و پخش است.

 

ابزارهای روابط عمومی و مدیریت رسانه:

ابزارهای روابط عمومی و رسانه با یکدیگر متفاوت است، که در ادامه به این مورد میپردازیم:

  • روابط عمومی:

ابزارهای روابط عمومی شامل بیانیه‌های مطبوعاتی، سخنرانی‌ها، رویدادها، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت و گزارش‌های سالانه است.

روابط عمومی باید از طیف وسیعی از ابزارها برای رسیدن به مخاطبان مختلف و ارتباط موثر با ذینفعان کلیدی استفاده کند.

  • رسانه:

ابزارهای رسانه‌ای شامل روزنامه‌ها، مجلات، وب‌سایت‌ها، ایستگاه‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی و شبکه‌های اجتماعی است.

رسانه‌ها باید از ابزارهای مناسب برای جمع‌آوری و انتشار اخبار به طور دقیق و به موقع استفاده کنند.

 

معیارهای موفقیت:

  • روابط عمومی:

معیارهای موفقیت روابط عمومی شامل پوشش رسانه‌ای مثبت، آگاهی از برند، حسن نیت و روابط قوی با ذینفعان کلیدی است.

روابط عمومی باید به طور مداوم عملکرد خود را اندازه‌گیری کند و استراتژی‌های خود را در صورت لزوم تنظیم کند.

  • رسانه:

معیارهای موفقیت رسانه‌ای شامل رتبه‌بندی، ترافیک وب، تعامل در رسانه‌های اجتماعی و جوایز است.

رسانه‌ها باید به طور مداوم مخاطبان خود را رهگیری کنند و محتوای خود را متناسب با مخاطبان خود بدهینه نماید. 

 

 

 

  • زهرا گندمکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی